Youth Earth Talk: Friday 22nd of March, 18:30-22:00PM

Förderverein Senckenberg presents

Xiuhtezcatl Martinez, Earth Guardians Youth Director

&

Felix Finkbeiner, Founder of „Plant-for-the-Planet“

Let's make a change!

Location: Jügelhaus, Foyer, Mertonstraße 17, 60325 Frankfurt

Recommended for ages 15-25

Youth Earth Talk - What can you expect?

The sit-in hosted by Senckenberg will give you the opportunity to share and exchange your concerns, visions and ideas regarding the topics of biodiversity, climate change and environmental protection. Be inspired by Xiuhtezcatl und Felix to learn how you can contribute to the preservation of our beautiful blue planet that we all depend on. Only when uniting our forces, we can create an energetic momentum for change! Get ready for an exciting evening full of discussions, movies, snacks and Life-Acts! We look forward to welcoming you!

Xiuhtezcatl Martinez (age 18, USA):

Through his campaigns like „We The Future“, the world renowed climate activist, hip-hop artist, author and Earth Guardians Youth Director has caught the attention of his generation as well as that of powerful institutions like the US federal government or the United Nations. Xiuhtezcatl travelled across the US and many parts of the world to raise awareness about the vulnerable state of our planet, he and his generation will inherit in the future. His inspiring message empowers the youth to join the combat against climate change and ensure a sustainable world. For these efforts he has already received multiple awards.

Felix Finkbeiner (age 21, Germany):

In 2007, at the young age of 9, Felix initiated Plant-for-the-Planet, a global movement seeking to plant 1 trillion trees around the world until 2030 to offset global warming. Raising awareness about of the issues of climate change and its consequences on global justice, Plant-for-the-Planet has mobilised children around the world to plant trees as both a practical and symbolic action in the fight for climate justice. As of today, the movement already planted 14 billion trees. In May 2018 he was awarded with the federal order of merit by German president Frank-Walter Steinmeier.

Registration

Anmeldung und Bezahlung über PayPal/
Registration and payment via PayPal:

Eintritt Youth Earth Talk

Anmeldung und Bezahlung über Formular und Überweisung/
Registration and payment using a form and bank transfer:

Please transfer your payment to the following account:

Förderverein Senckenberg
Hanauer Sparkasse
BIC HELADEF1HAN

And use the following registration form:

Bitte den Code eingeben:

Hinweis: Bitte die mit * gekennzeichneten Felder ausfüllen.

Note regarding privacy: During the event pictures will be taken, which might be published. With your participation you express your consent.

Based on: Consent to data collection, processing and use Art 6 Abs. 1 a) EU-Datenschutzgrundverordnung / EU privacy regulation (DSGVO)
Responsible in the sense of § 4 Ziff. 7 DSGVO Förderverein Senckenberg e.V./ Senckenberganlage 25/ D-60325 Frankfurt am Main/

I agree that the Förderverein processes, collects, stores, uses and makes my personal data available to the employees (data, name, address, telephone number, email-address, fax number, occupation).
I further agree that the data can also be used by the Senckenberg Gesellschaft für Naturforschung. We will only contact you regarding events, invitations and exclusive tours. The data will not be disclosed to anyone else.
If you agree with this Privacy Policy, you do not need to take any further action. If you do not agree, you can always contact us by mail
info@foerderverein.senckenberg.de. We will then delete your data immediately.

***

Datenschutzerklärung: Wir möchten Sie darauf hinweisen, dass im Rahmen des Youth Earth Talk Foto- und Filmaufnahmen gemacht werden. Mit der Anmeldung wird dem Veranstalter die Erlaubnis erteilt, diese Aufnahmen im Zusammenhang mit der Veranstaltung für die Öffentlichkeitsarbeit und die Dokumentation, analog und digital, zu verwenden. Dies dient der Wahrnehmung berechtigter Interessen, Art. 6 Abs. 1 Buchstabe f DSGVO.

Einwilligung zur Datenerhebung, -verarbeitung und -nutzung i.S.d. Art 6 Abs. 1 a) EU-Datenschutzgrundverordnung (DSGVO) Verantwortlicher i.S.d. § 4 Ziff. 7 DSGVO ist der Förderverein Senckenberg, Senckenberganlage 25, D-60325 Frankfurt am Main.

Ich bin damit einverstanden, dass der Förderverein meine personenbezogenen Daten (Name, Anschrift, Geburtsdatum, E-Mail-Adresse, Telefonnummer, Faxnummer, Beruf), verarbeitet, erhebt, speichert, nutzt und den Mitarbeitern zur Verarbeitung zur Verfügung stellt. Ich willige ferner ein, dass der Förderverein diese Daten auch der Senckenberg Gesellschaft für Naturforschung weitergibt. Die Daten werden jeweils ausschließlich dazu verwendet, mich in allen Angelegenheiten des Fördervereins und der Senckenberg Gesellschaft (Senckenberg Night, Benefizevents, exklusive Führungen und Veranstaltungen etc.) optimal und umfassend zu informieren und zu betreuen. Die Daten werden nicht an weitere Dritte weitergegeben, wenn nicht gesetzliche Bestimmungen dies zwingend erfordern.

Wenn Sie mit dieser neuen Datenschutzreglung einverstanden sind, müssen Sie keine weiteren Schritte unternehmen. Falls Sie nicht einverstanden sein sollten, können Sie uns jederzeit per Mail an info@foerderverein.senckenberg.de oder formlos postalisch kontaktieren. Wir werden Ihre Daten dann umgehend löschen.